Ritam dana u jaslicama/vrtiću

 RITAM DANA nakon procesa prilagodbe
 
Ritam dana usklađuje se s dobivenim uputama HZJZ za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u kojima je osigurana mogućnost zbrinjavanja djece rane i predškolske dobi.
 
Dolazak djeteta u skupinu:

  • dijete odlazi do garderobe u pratnji roditelja gdje se presvlači za ulazak u skupinu

 
Odgijtelj/ica će:

  • preuzeti dijete uz pozdravljanje (upoznavanje), iskazivanje dobrodošlice djetetu i roditelju

  • uputiti dijete na pranje ruku (jaslice: oprati ruke djetetu)

  • nuditi topli napitak (ranojutarnje okupljanje)

  • ponuditi odmor u „mekanom kutiću“

  • poticati dijete na izbor ponuđenih aktivnosti i pratiti interes djeteta

 
Doručak (8.00 – 9.00 sati)

  • „klizni doručak“: stolovi za jelo postavljaju se tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti

 
Odgojitelj/ica će:

  • motivirati i pratiti proces pripreme djeteta za doručak (pranje ruku...)

  • dijeliti obroke djeci kako bi se mogućnost kontaminiranja hrane svelo na minimum

  • stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri za djecu koja nisu u isto vrijeme za ručkom (prema principu postupnosti)

 
Voće – nudimo uz doručak i nakon doručka
 
Aktivnosti:  spontane -  strukturirane -  zajedničke aktivnosti (cca 9.00 – 10.00)
 
– upoznavanje, poticanje na zajedništvo, razne igre povezivanja, pjevanje, pričanje priča...
zajedničke aktivnosti djece i odgojitelja, pokretne igre, prema programu ili projektu skupine

  • osobit naglasak bit će stavljen na aktivnosti vezane uz poticanje djece na samozaštitna ponašanja poput:

  • redovito i pravilno pranje ruku prije ulaska u svoju skupinu, prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa, uvijek kada ruke izgledaju prljavo

  • zašto je važno ne dodirivati usta, nos, oči i lice kao i ne stavljati ruke i predmete u usta, primjereno razvojnoj dobi

  • kako pravilno kihati i kašljati…

 
Odgojitelj/ica će:

  • uspostavljati odnos povjerenja i sigurnosti primjenom „čiste'' komunikacije

  • pripremiti aktivnosti prema tjednom planu (Planu i programu odgojno – obrazovnog rada tijekom pandemije COVID – 19?):

  • osmisliti poticaje za zanimljivo, bogato i sigurno okruženje pomoću raznovrsnih poticaja i materijala - dovoljna količina, raznolikost, svrhovitost, pristupačnost djeci, u kojem će svako dijete imati priliku zadovoljavati svoju prirodnu znatiželju, potrebu za istraživanjem, inicijativom,  samoorganizacijom aktivnosti,  autonomijom učenja, ispitivanjem svojih mogućnosti i postavljanja granica svojih sposobnosti, suradničko učenje, potrebu za privatnošću

  • organizirati vrijeme – fleksibilna organizacija vremena

  • stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri

 
 
Aktivnosti organiziranog boravka na otvorenom
 

  • preporučeno je što više aktivnosti na otvorenom prostoru, kada god je moguće

  • neophodno je izbjegavati aktivnosti koje intenzivno ubrzavaju i produbljuju disanje kao i brzo trčanje i druge oblike brzog kretanja djece (ako se takve aktivnosti ne mogu izbjeći, neophodno je povećati razmak između djece tako da razmak bude što je moguće veći a svakako veći od 2 m)

  • ne preporučuje se izvođenje tjelesnih aktivnosti u zatvorenom prostoru (dvorani)

  • boravak djece na otvorenom je organiziran po punktovima

  • ulazak u sobu dnevnog boravka u podgrupama

  • pomoć odgojitelja pri svlačenju odjeće i obuće te obuvanju uz poštivanje principa postupnosti 

 
 
Ručak

  • stolovi za jelo postavljaju se tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti 

 
Odgojitelj/ica će:

  • motivirati i pratiti proces pripreme djeteta za ručak (pranje ruku...)

  • dijeliti obroke djeci kako bi se mogućnost kontaminiranja hrane svelo na minimum

  • poticati samostalnost hranjenje djeteta

  • kreirati opuštenu atmosferu u kojoj će djeca u miru i bez požurivanja objedovati

  • stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri

 
 
Odmor
 

  • priprema uvjeta za provođenje mirnih aktivnosti (mirni kutići,  strunjača; slušanje priča ili opuštajuće glazbe; vođenje opuštajuće aktivnosti za djecu koja ne odmaraju)

  • krevetići za dnevni odmor djece postavljaju se tako da djeca leže na što većoj udaljenosti, svako dijete na istom mjestu

  • svakom djetetu koje odmara omogućen je krevetić sa  pripadajućom posteljinom

 
Odgojitelj/ica će:

  • kreirati  atmosferu opuštanja (glazba, pričanje priče, maženje...)

  • djeci koja ne zaspu kroz pola sata omogućiti dizanje iz kreveta i poticati na izbor mirnih aktivnosti u kojima će dijete zadovoljavati svoje interese

 
Popodnevne aktivnosti

  • užina – po principu „kliznog“ doručka

  • zajedničke aktivnosti i igre djece i odgojitelja u sobi dnevnog boravka/terasi/dvorištu

                                                                                                                                            
*Aktivnosti brige i njege (prematanje, umivanje, pranje ruku i sl.) odvijaju se pravovremeno prema potrebama djece.


Ispiši stranicu