RITAM DANA nakon procesa prilagodbe
Ritam dana usklađuje se s dobivenim uputama HZJZ za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u kojima je osigurana mogućnost zbrinjavanja djece rane i predškolske dobi.
Dolazak djeteta u skupinu:
dijete odlazi do garderobe u pratnji roditelja gdje se presvlači za ulazak u skupinu
Odgijtelj/ica će:
preuzeti dijete uz pozdravljanje (upoznavanje), iskazivanje dobrodošlice djetetu i roditelju
uputiti dijete na pranje ruku (jaslice: oprati ruke djetetu)
nuditi topli napitak (ranojutarnje okupljanje)
ponuditi odmor u „mekanom kutiću“
poticati dijete na izbor ponuđenih aktivnosti i pratiti interes djeteta
Doručak (8.00 – 9.00 sati)
„klizni doručak“: stolovi za jelo postavljaju se tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti
Odgojitelj/ica će:
motivirati i pratiti proces pripreme djeteta za doručak (pranje ruku...)
dijeliti obroke djeci kako bi se mogućnost kontaminiranja hrane svelo na minimum
stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri za djecu koja nisu u isto vrijeme za ručkom (prema principu postupnosti)
Voće – nudimo uz doručak i nakon doručka
Aktivnosti: spontane - strukturirane - zajedničke aktivnosti (cca 9.00 – 10.00)
– upoznavanje, poticanje na zajedništvo, razne igre povezivanja, pjevanje, pričanje priča...
zajedničke aktivnosti djece i odgojitelja, pokretne igre, prema programu ili projektu skupine
osobit naglasak bit će stavljen na aktivnosti vezane uz poticanje djece na samozaštitna ponašanja poput:
redovito i pravilno pranje ruku prije ulaska u svoju skupinu, prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa, uvijek kada ruke izgledaju prljavo
zašto je važno ne dodirivati usta, nos, oči i lice kao i ne stavljati ruke i predmete u usta, primjereno razvojnoj dobi
kako pravilno kihati i kašljati…
Odgojitelj/ica će:
uspostavljati odnos povjerenja i sigurnosti primjenom „čiste'' komunikacije
pripremiti aktivnosti prema tjednom planu (Planu i programu odgojno – obrazovnog rada tijekom pandemije COVID – 19?):
osmisliti poticaje za zanimljivo, bogato i sigurno okruženje pomoću raznovrsnih poticaja i materijala - dovoljna količina, raznolikost, svrhovitost, pristupačnost djeci, u kojem će svako dijete imati priliku zadovoljavati svoju prirodnu znatiželju, potrebu za istraživanjem, inicijativom, samoorganizacijom aktivnosti, autonomijom učenja, ispitivanjem svojih mogućnosti i postavljanja granica svojih sposobnosti, suradničko učenje, potrebu za privatnošću
organizirati vrijeme – fleksibilna organizacija vremena
stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri
Aktivnosti organiziranog boravka na otvorenom
preporučeno je što više aktivnosti na otvorenom prostoru, kada god je moguće
boravak djece na otvorenom je organiziran po punktovima
ulazak u sobu dnevnog boravka u podgrupama
pomoć odgojitelja pri svlačenju odjeće i obuće te obuvanju uz poštivanje principa postupnosti
Ručak
stolovi za jelo postavljaju se tako da djeca sjede na što većoj udaljenosti
Odgojitelj/ica će:
motivirati i pratiti proces pripreme djeteta za ručak (pranje ruku...)
dijeliti obroke djeci kako bi se mogućnost kontaminiranja hrane svelo na minimum
poticati samostalnost hranjenje djeteta
kreirati opuštenu atmosferu u kojoj će djeca u miru i bez požurivanja objedovati
stvarati uvjete za spontanu igru i samostalnost u igri
Odmor
priprema uvjeta za provođenje mirnih aktivnosti (mirni kutići, strunjača; slušanje priča ili opuštajuće glazbe; vođenje opuštajuće aktivnosti za djecu koja ne odmaraju)
krevetići za dnevni odmor djece postavljaju se tako da djeca leže na što većoj udaljenosti, svako dijete na istom mjestu
svakom djetetu koje odmara omogućen je krevetić sa pripadajućom posteljinom
Odgojitelj/ica će:
kreirati atmosferu opuštanja (glazba, pričanje priče, maženje...)
djeci koja ne zaspu kroz pola sata omogućiti dizanje iz kreveta i poticati na izbor mirnih aktivnosti u kojima će dijete zadovoljavati svoje interese
Popodnevne aktivnosti
užina – po principu „kliznog“ doručka
zajedničke aktivnosti i igre djece i odgojitelja u sobi dnevnog boravka/terasi/dvorištu
*Aktivnosti brige i njege (prematanje, umivanje, pranje ruku i sl.) odvijaju se pravovremeno prema potrebama djece.
Dječji vrtić Vedri Dani | Makančeva 11 a | 10000 Zagreb | Telefon: 01 46 50 350 | Fax: 01 46 46 359 | E-mail: vrtic.vedridani@zagreb.hr